Hoe je e-mailhandtekeningen efficiënt beheren?
Gepost op 16 februari 2022
Als bedrijf behoud je natuurlijk graag de controle over je huisstijl. Ook in je e-mailverkeer. Daarom beheren alsmaar meer ondernemingen hun digitale handtekeningen via één centraal punt in de cloud dankzij gespecialiseerde software. Voordeel? Consistentie, betrouwbaarheid én gebruiksgemak.
Cloudoplossingen voor e-mailhandtekeningen
Vroeger gebeurde het beheer van e-mailhandtekeningen lokaal binnen de onderneming. Gevolg? Handtekeningen die onderling verschilden, verouderde informatie bevatten of onvolledig waren. Het beheer van al die e-mailhandtekeningen verliep allesbehalve efficiënt, flexibel en correct.
Vandaag maken alsmaar meer bedrijven gebruik van een cloudoplossing voor het beheer van hun e-mailhandtekeningen. Exclaimer bijvoorbeeld, wereldwijd marktleider met meer dan 75 miljoen gebruikers. De online tool biedt perfecte formules om e-mailhandtekeningen te ontwerpen en centraal te beheren via de cloud. Via een interface in je webbrowser pas je de handtekeningen makkelijk aan per werknemer, afdeling of andere doelgroep. En het platform biedt ook nog eens het hoogste beveiligingsniveau.
Centraal beheer
Grootste voordeel van een managementsysteem voor e-mailhandtekeningen? Je beheert ze vanaf één werkstation in de cloud. Op die manier krijg je de volledige controle over hun uitzicht en inhoud op elk moment van de dag. Via een ingebouwde editor krijg je zelfs de mogelijkheid om ze te ontwerpen zonder kennis van HTML.
Meer mogelijkheden? Administratoren selecteren of specifieke medewerkers toegang geven om alleen hun eigen handtekeningen aan te passen. Vaak een interessante optie voor grote bedrijven. Kortom, centraal beheer van e-mailhandtekeningen biedt heel wat mogelijkheden.
Meer voordelen van een e-mailmanagementsysteem?
- Makkelijk, snel en efficiënt handtekeningen aanpassen via een controlepaneel
- Volledige controle over je huisstijl en technische betrouwbaarheid
- Voor elke context een oplossing
Compatibel met andere toepassingen
Software zoals die van Exclaimer bewijst alleen maar haar meerwaarde als ze ook communiceert met andere toepassingen. Exclaimer Cloud werkt dan ook vlot samen met applicaties als MS Exchange, G Suite en Microsoft 365. De software is trouwens ook goedgekeurd door Microsoft AppSource.
Meer interactie met jouw geadresseerden? Integreer 1-klikenquêtes in je e-mailhandtekeningen. Op die manier verzamel je feedback van je klanten en krijg je een beeld van wat er bij hen speelt. Dankzij een integratie van de software Customer Thermometer voeg je de enquête moeiteloos toe aan je e-mailhandtekeningen.
E-mailhandtekeningen + Microsoft 365 via cloud
Alsmaar meer bedrijven maken vandaag gebruik van de cloudoplossing Microsoft 365. Exclaimer integreert moeiteloos met de populaire applicatie. Je voegt makkelijk een e-mailhandtekening toe voor werknemers die mailen vanop hun vaste pc of mobiel toestel. Het beheer gebeurt ook hier via een interface in je browser. Ontwerp online jouw nieuwe handtekening of kies een bestaand sjabloon en pas het vervolgens aan. Meer handigheden?
- Voeg contactgegevens toe uit jouw MS 365 Directory
- Voeg eenvoudig extra elementen toe (bijv. promotiebanners, koppelingen naar social media, afbeeldingen van prijzen, …)
- Geniet van 100% uptime dankzij Exclaimers regionale Azure-servers in combinatie met MS 365
Hoe het werkt? De handtekeningen worden toegevoegd via de MS Azure-servers van Exclaimer. Die sturen ze vervolgens weer door naar jouw Microsoft 365.
Voordelen Exclaimer software
Exclaimer wordt al 20 jaar gebruikt over de hele wereld en biedt heel wat voordelen.
- Gebruiksvriendelijk
- Consistent Je merk en huisstijl blijven in elke mail beschermd en altijd online.
- Responsive Tover professionele e-mailhandtekeningen op elk apparaat, inclusief smartphones en tablets.
- Compliant Voorzie alle mails van de juiste juridische disclaimers conform de laatste privacyregelgeving.
- Flexibel Voeg tijdelijke reclamebanners, certificeringen of onderscheidingen voor een bepaalde afdeling toe.
Pas digitale handtekeningen eenvoudig aan voor verschillende afdelingen, personen of (on)beantwoorde mails of voeg contactgegevens automatisch toe vanuit de Active of Google Directory.
Via het e-mailverkeer van je werknemers bereik je elke dag duizenden mensen met je onderneming. Maak daar vooral gebruik van. Gebruik je zakelijke e-mail als handige marketingtool en monitor de kliks via je analytics- of automationsoftware.
Het beheer van jouw e-mailhandtekeningen uitbesteden? EFFIX Group ontving in 2021 de Exclaimer Partner Excellence Award.
Meer weten over het beheer van de digitale handtekeningen in jouw bedrijf? Benieuwd naar de meerwaarde van ons systeem? Of gewoon graag meer informatie over onze oplossingen?
Maak een afspraak met een van onze adviseurs. Zij vertellen jou alles over de voordelen van cloudgericht management van je e-mailhandtekeningen.